Mina sidor

  • Om Mina sidor inte öppnas

    Svar: Om du inte kommer in i Mina sidor kan det bero på att du sparat en länk som inte längre används. Logga in via vår hemsida så använder du alltid rätt länk.

    Om du inte heller kommer in via vår hemsida kan du behöva rensa webbhistoriken (cache-minne) i din webbläsare. Det gör du under Inställningar i din webbläsare. Behöver du ytterligare vägledning om hur du går tillväga kan du söka göra en sökning på internet – ”hur rensar jag cache-minnet”.

    En annan möjlig lösning kan vara att testa att logga in från en annan dator, mobil eller läsplatta.

    6 av 17 personer tyckte att de fick svar på sin fråga

    Fick du svar på din fråga? Ja Nej

  • Behöver jag acceptera cookies?

    Svar: Ja, det behöver du göra för att Mina sidor ska fungera.

    8 av 11 personer tyckte att de fick svar på sin fråga

    Fick du svar på din fråga? Ja Nej

  • Vilken webbläsare ska jag använda?

    Svar: Google Chrome (rekommenderas)

    Ikon extern länk Ladda ner Google Chrome gratis

    Firefox

    Ikon nytt fönster Ladda ner Firefox gratis

    Safari

    Ikon nytt fönster Ladda ner Safari gratis

    Vi avråder dig från att använda Internet explorer

    54 av 64 personer tyckte att de fick svar på sin fråga

    Fick du svar på din fråga? Ja Nej

  • Grå sida på mobilen/surfplattan

    Svar: Antagligen har du Privat surf inställt för att surfa på mobilen kan du få problem med att logga in. För att Mina sidor ska fungera korrekt behöver du avaktivera Privat surf.

    17 av 34 personer tyckte att de fick svar på sin fråga

    Fick du svar på din fråga? Ja Nej

  • Hur tillåter jag pop up-fönster?

    Svar: För vissa tjänster i Mina sidor till exempel Skriv ut och spara dokument måste du tillåta popup-fönster.

    Google Chrome (rekommenderas)

    1. Välj Inställningar
    2. Visa avancerade inställningar
    3. Välj Innehållsinställningar
    4. Välj Tillåt alla webbplatser att visa popup-fönster

    Ikon extern länk Ladda ner Google Chrome gratis

    Firefox

    1. Välj Verktyg
    2. Välj Inställningar
    3. Välj fliken Innehåll
    4. Välj Blockera popup-fönster (Block pop-up windows) under sessionen

    Ikon nytt fönster Ladda ner Firefox gratis

    Safari

    1. Öppna Safari-menyn
    2. Tryck på Inställningar
    3. Välj fliken Säkerhet
    4. Inaktivera Blockera popup-fönster under rubriken Webbinnehåll

    Ikon nytt fönster Ladda ner Safari gratis

    2 av 2 personer tyckte att de fick svar på sin fråga

    Fick du svar på din fråga? Ja Nej

  • Hur avaktiverar jag privat surfning?

    Svar: Sluta surfa privat på iPhone eller iPad

    • Öppna Safari på iPhone, iPad eller iPod touch
    • Tryck sedan på 
    • Tryck på Privat och sedan på Klar.

    Sluta surfa privat på Android

    Inkognitoläget körs på en egen flik, åtskild från vanliga flikar i Chrome. Du avslutar inkognitoläget genom att stänga alla inkognitoflikar.

    • Öppna Chrome-appen Mina sidor chrome på en mobil eller surfplatta med Android.
    • Tryck på Byt flik Byt flik android uppe till höger. Till höger ser du alla öppna inkognitoflikar.
    • Tryck på Stäng Stäng android uppe till höger på inkognitoflikarna.

    0 av 1 personer tyckte att de fick svar på sin fråga

    Fick du svar på din fråga? Ja Nej

  • Problem med iOS 11 eller senare

    Svar: Har du operativsystemet iOS 11 i din iPhone eller iPad kan du få problem när du ska signera med ditt BankID på Mina sidor om du använder Safari.

    Du får problem att logga in eller att signera en tidrapport.
    Åtgärd: Ladda ner webbläsaren Chrome via AppStore. Chrome är gratis.


    Du kan inte skicka in tidrapporten (den är signerad men du får ingen bekräftelse), du fastnar/är kvar på signeringssidan. Du ser lite av Sanningsförsäkran, men allt annat är vitt
    Åtgärd: Logga ut ur Mina sidor och logga sedan in igen ta upp kortet från "Påbörjade". Signera därefter så skickas det in till oss.


    Du kan inte logga in, du har signerat men fastnar/är kvar på inloggningssidan och personnumret som skrivits in är raderat.
    Åtgärd: Gå till telefonens inställningar och rensa webbhistorik från Safari. Gå in på Inställningar i telefonen. Sök fram Safari, tryck på pilen och scrolla ner till Rensa historik och webbplatsdata. Tryck på Rensa och pröva sedan att logga in på Mina sidor på nytt.


    Din tidrapport är låst
    Åtgärd: Avvakta och försök igen lite senare. Låsningen verkar släppa inom 30 minuter.
    Eftersom problemet bara uppstår i webbläsaren Safari som finns på telefon och surfplatta, är vår bästa rekommendation att byta webbläsare i telefonen eller att signera dina tidrapporter på en dator tills vidare.

    0 av 0 personer tyckte att de fick svar på sin fråga

    Fick du svar på din fråga? Ja Nej